tirsdag 9. april 2013

8. april

Øverst: Tomatspirer
Nede til høyre: Rudbeckia Cherry Brandy
Nede til venstre: Wisteria

Pæretomat

Jeg dyrker ikke vanlige tomater, de kan jeg kjøpe i butikken. Jeg har kjøpt frø fra Impecta til pæretomater.

De er ganske små og har pærefasong og skal visst smake veldig søtt og godt. Det er bare jeg som liker rå tomater her i huset, men jeg tror for det første at når stiklingene og husetes herre får smake hjemmedyrket tomat så vil de skifte mening.

For det andre så hermetiserer jeg mer enn gjerne tomater (henkokte med olivenolje og krydder) og har utover vinteren. Nam nam!


Rudbeckia Cherry Brandy


Som før nevnt er Rudbeckia Cherry Brandy (solhatt) en røff sak som vokser så det spruter. Jeg kjøpte frøene på Lille Gartner.

Sneglene liker den ikke og jeg tror den vil bli superfin i bedene i store grupper sammen med blå, hvite og oransje blomster.

Jeg priklet den forleden og småplantene taklet fint å flytte for seg selv.

Jeg kommer ikke til å slutte å mase om blåregnen min (Wisteria sinensis). Jeg er så stolt av å ha fått til noe som helst av de rare frøene.

Den har vokst 10 cm på to uker, så jeg har store forventninger til denne!
Også til denne har jeg kjøpt frø hos Impecta.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar