søndag 14. april 2013

14. april

Jeg hadde tenkt å rapportere fra min spennende tilværelse hver eneste dag i april. Men så skjer livet, og vips blir det en pause. Det er grusomt å reise fra plantene sine, men samtidig er det litt spennende. Det er først når man er vekk noen dager at man virkelig ser at det skjer endringer. Vanligvis er jeg inne og hilser på dem om morgenen, titter innom om ettermiddagen og bruker mest tid på dem om kvelden. Jeg pusler litt med dem, sjekker om de har passe mye vann, trenger mer plass, om det er noe action. 

Hvordan går det med blåregnen, lurer du kanskje? Jeg skal ikke holde deg på pinebenken. Det går riktig bra. Den har vokst ganske mye den siste uken. Hvis de to blåregnene fortsetter å holde dette tempoet, er de minst halvannen meter allerede til høsten.

Wisteria Sinensis

Jeg har flyttet flere planter ut i drivhuset for herding i dag. Det er endelig slutt på kulden, plussgrader og høljregn, klassisk Bergensvær.

Dahlia Coccinea og Dahlia Redskin

Dahlia Redskin, bladene er bonseaktige og gir en interessant mørk farge i bedet.
Frøene er kjøpt hos Zimtrade. 

Jeg oppdaget knopper av lungeurt i dag, blomstrende krokus og det er tulipaner, påskeliljer og flere krokus på vei!

Pulmonaria Officinalis




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar