lørdag 6. april 2013

5. april

Denne bloggposten skulle egentlig skrives i går, men det viste seg at jeg hadde brukt opp internettet på å skype og lete etter småplanter, så lot det seg ikke gjøre.

Nicotiana Alata
Blomstertobakken (Nicotiana) har spirt som bare det og må prikles. Jeg har aldri hatt blomstertobakk før, men har hørt mye fint om hvor godt de lukter. Jeg skal ha dem i krukker rundt der vi skal sitte om kvelden og ved inngangen

Sommerblomster er mye morsommere å dyrke enn disse nykkete dramastaudene som trenger så mye stell og pjusk. Humørsyke tøyseblomster som kanskje ikke gidder å spire en gang.

Nicotiana Alata
Jeg planter dem over i små firkantpotter på 5 x 5 cm. Jeg er i ferd med å bli hagesenterets beste kunde på små firkantpotter. De gnir seg nok i hendene hver gang jeg kommer innom, blunker til hverandre og himler med øynene.

Siden jeg ikke eier impulskontroll ender jeg ofte opp med mange andre nyttige ting også. Hvis jeg greier å komme meg gjennom sommeren uten å bli eier av et fuglebad eller rosa hagebukser fra Garden Girl så blir jeg overrasket og ikke så rent lite imponert.

Derfor hevder jeg med styrke overfor mannen at det er MYE å spare på å handle på internett. Nemlig. På tide å sende avgårde en liten bestilling til Zimtrade igjen, tror jeg. Tror de gnir seg litt i hendene der også, gitt.





1 kommentar:

  1. Nice! Forresten, har du noen jordtips? Sliter litt med å bruke riktig type osv. Bloggpost? :)

    T.

    SvarSlett