torsdag 18. april 2013

18. april

Siden jeg skal forlate plantene mine til Herr Stikle og de tre stiklingenes omsorg i noen dager, har jeg dokumentert hvordan det ser ut før jeg drar.

Jeg har selvsagt påstått at det er for å kunne sammenligne med hvordan det er om en liten uke. Sannheten er at det er for å kunne klaske bevis i bordet når jeg aner at noe er vekk neste onsdag.  

Salvie og solhatt



Krokus øverst til venstre, 7 uker senere enn i fjor. 
 Mens det var dagslys tok jeg bilde av de områdene der jeg satte løk i høst. Noen steder er det begynt å komme opp små knopper. 


Jeg har sådd mer. Det er så stas, jeg begynner å få dreisen på det nå. Fuktig jord med litt sand i, frøene oppå eller så vidt under jorden, dusje med vann, plaste med gladpack, innunder plantelyset og poff, etter en stund kommer plantene. Disse sådde jeg i går:

Petalostemum Purpureum

Tusenfryd
Heuchera (Alunrot)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar