torsdag 4. april 2013

4. april

Jeg har sett snøklokker i dag! Det er håp! Det er vår i luften. Disse nydelighetene observerte jeg i hekken til naboen. Sist jeg så dem kom mine krokus ikke lenge etter.

Snøklokker (Galanthus)

Også lagde jeg noe godt til middag. Det var ikke noen umiddelbar suksess blant Stiklingene, men vi voksne likte det.



Jeg lagde en slags bygotto av middagsperler fra Holli. 

3/4 dl. middagsperler pr pers surres blanke i smør og olivenolje med et par hakkede sjallotløk og knuste hvitløksfedd. Spe med varm kyllingkraft og litt eplejuice til perlene er mør og 'ottoen er kremete. Jeg hadde i hakket vårløk, hakket persille og hakket basilikum og revet parmesan. 

Beregn en kyllingfilet pr. voksen, bank den flat, ha på pesto (jeg hadde laget selv av cashewnøtter, spinat, basilikum, hvitløk, salt og olivenolje) og rull sammen med spekeskinke utenpå. Stekes i panne og etterstekes i ovn på 180 C i 15 min. 

Servert med salat og sennepsvinaigrette. 

Ungene tar feil, jeg har rett. Dette var kjempegodt. 



1 kommentar: