søndag 12. mai 2013

12. mai

Gresskarene mine skyter i været med mørkegrønne, saftige skudd. Disse blir bra, tror jeg! De er bare 12 dager gamle, og allikevel så store!

Gresskarstiklinger
I dag har jeg gjort klart og sådd i to av kassene mine. De har fått ny jord, skjellsand og kugjødsel, så spadde jeg litt rundt og sådde, plantet og satte. Den ene kassen har tre rader lilla sommergulrot fra Impecta og en rad ringblomster, samt et par planter prydtobakk. Den limefargede prydtobakken kjøpte jeg hos Lille Gartner, siden en ivrig bloggleser lurte på det.

De har også hos Hageglede, i hvit og blå, hos Zimtrade i lilla, lilla/rosa og burgunder og i mange varianter hos Impecta


I den andre kassen satte jeg tre rader rødløk og sådde salat. Bare litt, denne gangen. I fjor var kilosvis med salat moden samtidig og vi åt salat som gale i to uker. Vi og naboene. 




Jeg plantet ut 10-12 Rudbeckia Cherry Brandy i dag. Sneglene skal visstnok ikke like dem, jeg håper det stemmer.
Jeg plantet også ut den første porsjonen kuletistel. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar