søndag 8. september 2013

Dip av fetaost og grillet paprika

Jeg har en fantastisk kollega og vi har utviklet et forhold som balanserer mellom det destruktive og det konstruktive. Hun viste meg Pinterest og Apartmenttherapy og jeg var tapt for denne verden. Jeg viste henne Boden og hun ble blakk (men fin i tøyet). Hun inspirerte meg til obskøniteter og frekkheter med korssting og jeg fortalte henne om East Sussex og Rye.

Noe hun har lært meg er å lage dip av fetaost og grillet paprika.

1 pakke fetaost
2 grillede paprika (evt et glass grillet paprika fra Gaea)
1 fedd hvitløk
ørlitt spisskummen
litt olivenolje

Alt has i en bolle og stavmikses eller kjøres i en miksmaster.

Feta-paprika-dip

Denne nydelige dipen passer perfekt med ristet tortilla eller pitabrød i piter. Den passer på loff, ristet broche, grovt brød og bruschetta. Bruk dip'en som kald saus til grillmat, på tacoen, eller lag en stor bolle og ta med til kurvfesten eller koldtbordet. 


Når du griller paprikaen selv, tar du den enten på grillen ute eller under grillen i stekeovnen med maks varme. I ovnen pleier jeg å dele paprikaen i to eller tre, ta ut frø og ta vekk stilk og legge den med skallet opp i en langpanne eller ildfast form. 


Når paprikaen er svidd, så har du den i en pose og lar den kjøle av der. Eller legg de i en bolle ig ha på lokk eller folie og la dem kjøle seg av der. Så er det bare å ta av skinnet. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar