mandag 7. mai 2012

Ikke bli gal, ikke bli skilt

Jeg fikk testet ekteskapet godt og grundig da vi bestemte oss for å lime bildetapet på veggen til vårt eldste barn. Hun har plukket det ut selv og mente at dette var det vakreste man kunne dekorere et soverom med. Vi ville selvsagt glede barnet og satte i gang.


Bare flaks gjør at dagens overskrift ikke ble "Mann (37) druknet i bøtte med tapetlim. Kone mistenkt."
Tapeten var delt i åtte deler.Bildet er fullt av linjer og streker som må møtes dersom det ikke skal se helt koko ut. Veggene er skjeve. Taket er skjevt. Gulvet er skjevt. Det er skråtak. Bildet er større enn veggen. Tapeten boblet. Mannen min var en tosk. Vi måtte gjøre det om igjen. Mannen min trodde han visste best. Vi måtte gjøre det en gang til.

Det ble fint til slutt. Jentungen ble oppriktig glad og takknemlig. Vi er fremdeles gift, selv om jeg toppet dagen med å glemme lommeboka hjemme og ta med kortet hans til Østlandet og etterlate ham blakk med tre unger. For et catch jeg er!

På hagefronten så det mørkt ut i går. Eller hvitt, faktisk. Jeg innser at muligheten for å måtte så på nytt er ganske stor. Jeg skal så på nytt inne i løpet av uken og vente med å plante ut. Dette blir det erfaring og læringskurve av, om ikke annet.

En bitteliten dvergtulipan

Fritillaria! For første gang i min hage.

Perleblomst og påskeliljer. De står og står. Noen fordeler skal man ha av at  det aldri blir  vår.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar