tirsdag 15. januar 2013

Superdeilig torskemiddag



Noen (4) er en temmelig kresen ung dame. Hun er også en entusiastisk tilhenger av enkelte matretter. Hun elsker noe og elsker ikke andre ting. For en som ikke elsker brokkoli er torsk et sjansespill, men denne gikk rett hjem hos Noen (4) og resten av familien. 

Noen (2) gafler innpå
Beklager de skikkelige dårlige bildene, men siden jeg var usikker på suksessfaktoren på forhånd og hadde det skikkelig travelt hadde jeg ikke tatt meg tid til å ta bilder underveis.

KARRITORSK
Beregn 200 g fisk pr. voksen, 100 g pr. barn

Sett frem tre dype tallerkner, en med hvetemel, salt og pepper, en med pisket egg og en med knust knekkebrød eller griljermel, salt, pepper, karri og paprikapulver. 

Dypp fiskestykkene i tallerken 1, 2 og 3, stek på litt over middels varme i solsikkeolje.

ROTMOS
Ved siden av serverte jeg mos av 1/2 stor kålrot, 2 søtpoteter og 3 store gulrøtter. 
Del grønnsakene i små biter og kok møre, hell av vannet og mos med stamper eller stavmisker, smak til med smør, matfløte, salt og pepper. 

BACONSMØR

Et par skiver bacon deles i små biter og has oppi en liten kjele sammen med en stor klatt smør. 

Jeg serverte mandelpoteter ved siden av. 

Karristekt torsk med rotmos





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar